Права на човен, яхту, катер Океанские яхты Elling

Тріо Parker-ів – на різни смаки і “гаманці”

Тріо Parker-ів - на різни смаки і "гаманці"

Про бренд Parker ми розпо відали рік тому, тож нагадаємо лише коротко. Історично його проекти — родом з Норвегії, де їх знають як Askeladden. Затяті моремани (якне-як, потомки вікінгів!) цінують ці катери за практичність, всепогодність, безпеку і надійність. В роки фінансової кризи виробництво перенесли в Польщу, на верф Parker, що спеціалізувалась на міцних корпусах професійного використання. З чисто маркетингових міркувань одні і ті ж катери в Скандинавію відправляють під історичним іменем Askeladden, а в інші країни — як Parker.

Стратегія розвитку бренду — швидше, норвезька, з скрупульозною розробкою і довгими тестуваннями кожного нового проекту. Для варіативності у корпуси вкладається різна «начинка» — наприклад, у відкритих моделей це виконання Sport (з низькопрофільною центральною консоллю), Bow Rider (кормовий кокпіт захищений суцільним вітровим склом з розвинутими боковинами) і Day Cruiser («кадді-кабін» для ночівлі в уікенд). А «кабінники» можуть бути Pilothouse (з великим кокпітом) або Weekend (з просторою рубкою). На різні смаки та потреби.

Розглянемо лише три з них, чи не найактуальніші для нас в сезоні-2021.

Тріо Parker-ів - на різни смаки і "гаманці"

PARKER 660 WEEKEND
В одному корпусі виробник про- понує 2 виконання: Pilothouse і Weekend. Різниця — у співвідношенні розмірів кокпіта і кабіни. Якщо перший, з його розлогим «робочим» простором на кормі — явно для затятих рибалок, то Weekend пропонує гармонійне поєднання просторого приміщення з усе іще немалим кокпітом. Тобто, останній — сімейний крейсер: і на рибалку, і «покататись», і на денний виїзд, і з ночівлею. «Стандартна» обстановка кокпіта на перший погляд мінімалістична — лише пара сидінь по обидва боки рецесса. Придивляємось уважніше: довгий сховок для спінінгів, герметичний рундук для риби, кормовий душ, забортний трап, світлодіодне освітлення. А опціонально риболови напевне що доукомплектуються кокпітним постом управління (просто подарунок на швартовках і для тролінгу) та тримачами для спінінгів (на рубку). Для комфорту ж більш доречними будуть опціональні тент і м‘які сидіння вздовж бортів.

Тріо Parker-ів - на різни смаки і "гаманці"

Втім, для сімейства важливішим буде комфорт в каюті. Дизайнери умудрились розмістити в 6-метровому корпусі все, що необхідне в коротких подорожах: обідній стіл для чотирьох; компактний, проте функціональний камбуз; носову двомісну «спальню» і ізольовану вбиральню. Великі вікна заливають салон денним світлом, стандартний «двірник» змітає краплі дощу з вітрового скла, в підволоку — панорамне вікно, переднє пасажирське сидіння на ходу «розвертається», щоб дивитись вперед, а на ніч стіл опускається, утворюючи друге подвійне ліжко (для дітей, приміром)… Доукомплектуватись можна холодильником і плитою, навігаційною електронікою, обігрівачем Webasto, прокачним туалетом і носовою «підрулькою».

Parker 660 Weekend комплектується підвісним двигуном потужністю до 200 к.с. Судно достатньо ємке і комфортне для сім‘ї, при цьому не надто обтяж- ливе для її бюджету.

PARKER 920 EXPLORER MAX
За звичай, кабінні катери ділять на дві групи: «комфортну», для відпочинку чи мандрівок, і «утилітарну» — для риболовлі, транспортування чи «буксирувальних» розваг на воді. В кожній групі до проектів вимоги різні, тому катери за звичай проектуються лише для одної з них. Але ця модель — вийняток: вона відповідає вимогам обох!

Спершу про «комфортні» якості Parker 920 Explorer MAX. Кабіна і носова каюта цієї моделі — як у 790 Explorer, описаного «Фарватером» рік тому. Просторий салон (якому добавляє об‘єму іще і реверсивне вітрове скло), повноцінна обідня група на чотирьох, практична пластикова тумба з мийкою і глибокою нішею (в комплектації «делюкс» тут буде холодильник, плита і коріанова столешня). Ергономічний пост стернового із зручним кріслом і просторою панеллю для приладів, відкидна платформа дозволяє управляти також стоячи. Увечорі обідній стіл опускається на рівень диванів і «закладається» матрацами — маємо додаткові спальні місця. В базовій комплектації над головою — со- лідний зсувний люк і таке ж по площі глухе вікно, але є чудова опціональна альтернатива: рубка з «софт-топом», що у погожий день відкриває майже всю рубку!

Тріо Parker-ів - на різни смаки і "гаманці"
Тріо Parker-ів - на різни смаки і "гаманці"

У носі — основне спальне місце, широке і комфортне, для одягу — рундуки під ліжком, до- даткове спальне місце — у гли- бокій ніші під кокпітом. За две- рима — повнорозмірна вби- ральня з прокачним унітазом, умивальником і поличками.

При цьому кокпіт 920 Explorer MAX більший, ніж у найбільшого «дейкруізера» компанії — 850 Voyager. Жоден «кабінник» не має стільки сидінь під відкритим небом. «Гарнітур» модульний, його оперативно підстроюють під погоду та бажання пасажирів: прибираємо зайві сидіння, добавляємо 1чи2столики,перетворюємообі- дню групу на великий «солярій»… До речі, є іще один солярій — на носі. А в кокпіті також є 150-літровий термоящик для напоїв.

А тепер — про «утилітарні» властивості судна. Щільні дверцята в транці не дадуть хвилі замивати кокпіт на задньому ходу. Кормові платформи просторі, між ними є зручний прохід. В сам кокпіт для професійної рибалки можна поставити «акваріум» на 200 чи 500 л з аератором. І не лише — там передбачені фітінги для різних корисних інсталяцій. Зокрема — для другого поста управління.

Ємність кокпіта і модульність його обстановки дозволяє швидко перетворити «сімейний крейсер» в «рибальську машину», або «водний мікроавтобус», причому перед самим виїздом. Місця точно вистачить: якщо площа кокпіта аналогічних за довжиною «кабінників» — порядка 4 кв.м., то у 920 Explorer MAX — 5,3 кв.м.

Збалансований корпус і високотехнологічні обводи дозволяють глісувати в досить економічному режимі. При цьому на транець можна навісити як один, так і пару двигунів. З Mercury V8 (400 к.с.) катер розженеться до 41 вузла, а з парою Mercury V8 (по 200 к.с.) — до 43 вузлів. Стандартний паливний бак вміщає 230 л палива, опціональний же подвоїть цей об‘єм.

PARKER 110 MONACO FLY

Ця 36-футова моторна яхта почала свій шлях на світовому ринку тріумфально — з перемоги в престижному конкурсі «Best of Boats Awards — 2018» (в категорії Best for Family). Іменитий дизайнер Тоні Кастро поєднав у даному проекті об‘єми та комфорт люксового сімейного круїзера з незвичними для таких яхт підвісними двигунами. Але це дійсно ефективно: сучасні підвісники легші і дешевші стаціонарів, при цьому уже майже не поступаються останнім в економічності. На стоянці підвісники можна підняти — мотори не кородують, потребують менше обслуговування, довше живуть. А працюють за транцем — відповідно, в салоні тихіше. І об‘єм, який би в корпусі зайняв стаціонар, тепер житловий.

PARKER 110 MONACO FLY

Підвісні двигуни не кидаються в очі і не спотворюють плавні обриси судна — вони заховані під кормовий солярій. Площу останнього можна розширити за рахунок кормового дивана, стіл тут також «мобільний». Вся секція солярія/дивана зсовується в корму (дляпростору в кокпіті), або в ніс (щоб підняти двигуни). Під руками — холодильник для напоїв.

Камбуз (повноцінний, майже як дома) облаштовано в кормі салона — подавати звідси зручно як у кокпіт, так і на внутрішню обідню групу. В погожий день салон широко «розчиняється» в кокпіт, плюс двері на бічну палубу (звичні на значно більших яхтах), плюс великі вікна по периметру і в підволоку — приміщення світле і добре вентильоване.

Під палубою дві просторі подвійні каюти і одна вбиральня з відокремленою душовою кабіною. Каюта власника — в носі, тут високо і світло (дякувати довгим бортовим вікнам), симетричне двоспальне ліжко із зручними підходами, досить об‘ємів для одягу. Гостьове ліжко також повноцінних розмірів, хоча об‘єми в цій каюті скромніші. Ду- же гідне виконання інтер‘єру — зро- блено стильно і якісно.

З кокпіта в ніс проходимо по гли- бокому захищеному проходу право- го борту, сюди ж вийде і капітан через свої бічні двері. В носі — логічний тут солярій.

Втім, все це було презентовано на ринку і розписано «Фарватером» і ще в 2018-му. «Родзинка» ж нової моделі — флайбридж. Дуже важлива опція зокрема для українців, більшість з яких не уявляють моторну яхту без «капітанського мостика».

Отже, в першу чергу це, дійсно, другий пост управління, такий же ергономічний і функціональний, як і основний. Саме звідси зручніше контролювати маневри в тісній марині, заходи у вузькі протоки і чарівні бухти. Капітану сумно не буде — поруч подвійне пасажирське сидіння. Яке на стоянці «розвертається» у бік столу, доповнюючи обідню групу, що вмістить весь екіпаж. А за потреби стіл опускається і утворює іще один солярій, де вас не збентежать сторонні погляди. Вся площа флайбриджу прикрита тентом-біміні від сонця і дощу.

Покупці уже 2 роки «голосують гаманцями» за цей явно вдалий проект. Безсумнівно, флайбридж лише доба- вив йому привабливості.

За матеріалами офіціального

дилера в Україні – компанії

Kalyna Boats

(www.kalynaboats.com.ua).