Logo Logo

Nord Star 49 SCY

#Nord Star #Тест-драйв

Якось до Оллі Лінквіста звернувся грошовитий російський замовник: «А можна, щоб рухалось по морю, як джип по бездоріжжю, а під палубою було, як у Azimut?». «Зробимо!w» — відповів директор Linex Boat OY. Так була задумана дуже неординарна, як для фінської верфі, модель.

Щоправда, зовні це звичний Nord Star: все той же walk-around з нахиленим уперед (як у траулера) вітровим склом, “мореманськими” обводами та класичною архітектурою, запозиченою у морських профі (рибалок та рятувальників). Незвичні лише габарити: наразі (з 2018-го) це найбільша моторна яхта, що будується у Фінляндії.

А от в рубці — перший культурний шок. Замість прагматичного скандинавського мінімалізму — шик шкіряних диванів і римських штор. Меблі, звісно, тикові, бездоганного виконання. Салон на диво (як для walk-around) місткий і світлий, з просторою кают-компанією в центрі. У кормі — камбуз, розмір та комплектацію котрого оцінить навіть італієць (для них харчування — це святе).

У передній частині рубки панує пост управління, що гідно виглядав би і на “Коста Конкордії”. Три величезні універсальні дисплеї показують все, що заманеться капітану (крім мультфільмів, хіба). Рука звично лягає на ручки двигунів, штурвал на комфортній висоті і з “тюнінгом” нахилу. Але найсильніше враження справляє капітанське крісло — шкіряне, з елегантною “вистрочкою”, настройками по висоті і нахилу спинки… Крісло, що підвищує самооцінку. Колега вірно зазначив: на такому “троні” повинен сидіти не капітан, а власник, інакше гості не зрозуміють мети цього пафосу. Самотнім власник не буде — крісел два (вони поруч).

В рубці двоє дверей — у кокпіт і на праву палубу. Вони настільки широкі, що відкривають вихід одночасно і капітану (з його “трона”), і пасажирам (позаду крісла). А от на ліву палубу виходу немає.

Другий культурний шок — під палубою. Бо замість компактних кают “по-скандинавськи” (тільки зайти й переночувати за необхідності) маємо дві “квартири”, як на середземноморських яхтах: широкі двоспальні ліжка на подіумах, до яких зручний доступ з обох боків, великі вікна, широкі проходи, місткі шафи і ящики… І — приватні санвузли.

У носі — VIP-каюта, на міделі — апартаменти власника (звісно, просторіші), розташовані від борту до борту.

За плануванням палуб Nord Star 49 SCY також подібний до середземноморських “колег”: просторий кокпіт зі стаціонарним диваном, проходи на звичну купальну платформу, просторий солярій на носовій палубі, чималий флайбридж. Останній абсолютно вільний від меблів (є лише другий пост управління). Тут на стоянці розкладуть матраци або поставлять легкий складаний обідній гарнітур (як на дачі) — просто і практично.

На ходу яхта стабільна на курсі, чудово прошиває хвилю — власне, так і очікувалось. Але та ж “болячка”, що і у Targa 46: на повній швидкості варто трохи повернути штурвал — і судно відчутно хилиться в бік повороту. Отже, валке. На крейсерському ходу поводиться нормально.

Конфігурація вікон у салоні така, що швартуватись лагом до низького понтону зручно — все видно. А от на ходу хочеться бачити саме сектори, які над вікнами, бо мертві кути досить широкі, і скорше за все доведеться комплектуватись відеокамерами кормового спостереження.

Отож, не без дрібних огріхів. Але в цілому Nord Star 49 SCY дійсно безальтернативна “комбінація” високоморехідного судна, яке здатне глісувати по відчутній хвилі (коли майже всі інші уже перейшли в “режим Архімеда”), з середземноморськими інтер‘єрами і люксовим виконанням.

Богдан ПАРФЕНЮК.
Фото автора та Kari Wilen / Oy Sea-Kari Ab.