Logo Logo

Best of Boats Award 2019: фіналісти

#Best of Boats Award #Огляд

Вони були анонсовані, як уже звично, на бот-шоу в Каннах. Тепер коротко — про кожного.

Best for Beginners
Згідно до наших (жюрі Best of Boats) вимог, ці моторні човни мусять бути економічними (у покупці та обслуговуванні), прості в експлуатації, безпечні і, після продажу, — “покриватись” фірмовим сервісом.

Bayliner VR6 (США/Польща)
Довжина 6,84 м, ширина 2,40 м, вага (без двигуна) 1860 кг, потужність мотора — 150-250 к.с., пасажирів — 9.
Судно з модельної лінійки “боурайдер” — тобто, з двома кокпітами. Перша з його “родзинок” — вибір між стаціонарним двигуном (з купальною платформою) і підвісним (дешевше/варіативніше). А друга — варіативність “меблювання” обох кокпітів. В носовому замість пари диванів робиться “лежанка”, а за потреби — з суцільною спинкою. В кормовому ж передбачені і довгі дивани, і суцільні солярії, і спинки сидінь в різних позиціях… Моделіст-конструктор, словом. Саме це жюрі і оцінило.

Silver Tiger DC (Фінляндія)
Довжина 6,06 м, ширина 2,36 м, вага (без двигуна) 1150 кг, потужність мотора — 115-150 к.с., категорія по СЕ — С8.
Фінська верф розвиває повністю новий пластиковий модельний ряд. Tiger — це, по суті, зменшена версія протестованого мною Raptor-а (“Фарватер”; №2-3/2019). Такий же модерновий, практичний, комфортний і динамічний уїкендер з обводами Petestep — тільки економічніший.

Quicksilver Activ 675 (США/Польща)
Довжина 6,66 м, ширина 2,55 м, вага (без двигуна) 1084 кг, потужність мотора — до 225 к.с., категорія по СЕ — С8.
Боурайдер для денного відпочинку сімейства чи компанії друзів. Ключові якості — глибокий кокпіт (безпека) та варіативність обох кокпітів. І в носі, і в кормі можна сидіти (за столиком чи без) і засмагати на лежанках (вони оперативно цю?
складаються). А в консолі є ще й каютка з одинарним спальним місцем (для нічної рибалки, очевидно) і туалетом.

V Boats Voyager 700 Open (Росія)
Довжина 7,14 м, ширина 2,48 м, вага (без двигуна) 1260 кг, потужність мотора — до 250 к.с., категорія по СЕ — С8.
Об‘єктивно цей двоконсольник — просто недорога альтернатива зварним легкосплавним “роботягам” від Buster чи Silver, у першу чергу для рибалки. І тут я можу лише пошкодувати, що UMS-Boat до цих пір не запрошує жюрі BOB на випробування своїх моделей — вони добротніші. Але поки кияни все “думають”, свою продукцію на тести виставила російська “Волжанка”, яка в результаті УЖЕ “отримала пресу” по всій Європі (як мінімум, кожен з нас, членів жюрі, анонсує моделі фіналістів). Плюс шанси на перемогу одразу в двох номінаціях…

Best for Fishing
Ці моторні човни (чи катери) мають бути морехідні, з просторими і незахаращеними самовідливними кокпітами, немаркими палубами, “схронами” для довгих вудлищ та герметичними рундуками з дренажем для наживки та улову. Чудові бонуси: захист від сонця, складні сидіння і (якщо це “кабінник”) — дублюючий пост управління в кокпіті.

Beneteau Barracuda 9 (Франція/Польща)
Довжина 8,91 м, ширина 2,93 м, вага (без двигуна) 3441 кг, потужність мотора — до 450 к.с., категорія по СЕ — С10.
Альтернатива “Марлінам” з сімейства Merry Fisher: морехідні обводи, стернова рубка (“пайлот-хаус”), глибокі бортові проходи, просторий незахаращений кокпіт — класика морського “рибалки”. Бонус — другий стерновий пост на флайбриджі. В рубці — мікро-салон на чотирьох, двоспальна каютка та ізольована вбиральня. Випробувачі особливо відзначають ходові якості.

Jeanneau Merry Fisher 605 Marlin (Франція)
Довжина 5,64 м, ширина 2,45 м, вага (без двигуна) 1000 кг, потужність мотора — до 115 к.с., категорія по СЕ — С6.
Взірець компактності. В корпусі довжиною лише 5,5 м французи умудрились розмістити все те ж, що і на старших моделях: просторий кормовий кокпіт, стернову рубку, глибокий прохід у носовий кокпіт і навіть спальну мікро-каютку. Всі елементи — ергономічно-мінімальні й аскетично виконані, але все функціональне. Неабияка “родзинка” — стерновий пост, що перед швартовкою чи тролінгом зсувається у кокпіт.

V Boats Fishpro 54 (Росія)
Довжина 5,45 м, ширина 2,16 м, вага (без двигуна) 650 кг, потужність мотора — до 150 к.с., категорія по СЕ — С4.
Річковий рибальський моторний човен американського стилю: низькопрофільний двоконсольник, запалублені ніс і корма, ковролінові поверхні, рибальські сидіння і багато рундуків.

Wellcraft 352 Fisherman (США)
Довжина 10,8 м, ширина 3,3 м, вага (без двигуна) 5216 кг, потужність мотора — до 1275 к.с., категорія по СЕ — С.
Гібрид “рибалки” і “запальнички” класу люкс. Солідний розмір і обводи “глибоке V” гарантують плавний хід, а три потужні двигуни на транці — розгон до 50 вузлів. Просторий кормовий кокпіт зручний як для рибалки (сидіння складені, “акваріуми” з аераторами готові прийняти улов), так і до “посиділок” (під руками холодильник і вет-бар). У носі — кокпіт для відпочинку, укомплектований зйомним столом і сан-деком. В консолі — невеличка каюта з туалетом (переночувати удвох). Цікава опція — “стоячий” флайбридж з пультом управління. Тримачі спінінгів, штатні касетниці для блешень, хард-топ, відкидні східці, “хвіртка” у борті… Як бачите, човен продумано до дрібниць.

Best for Family
На борту цих плавзасобів має бути досить місця для всієї родини, безпечно навіть дітям і обов‘язкові зручності для комфорту протягом бодай уїкенда.

Marex 360 CC (Норвегія)
Довжина 10,99 м, ширина 3,49 м, вага 7700 кг, потужність мотора — до 600 к.с., категорія по СЕ — В.
Природа не надто тішить норвежців сонечком, тому вони цінують кожен його промінчик. Погляньте, який просторий кокпіт у цього катера і як широко він “розкривається” природі у погожий день! За столом зручно розташуються десятеро, а після обіду стіл можна опустити на рівень диванів і тут подрімати (якщо вітер холодний і на носі незатишно). Поряд — чудово обладнаний камбуз. Все це за потреби швидко тентується і ще швидше (електроприводом) зачиняється зсувними люками. Під палубою — дві добре освітлені двоспальні каюти і вбиральня. “Максимальні” (2х300 к.с.) двигуни розганяють катер до 40 вузлів.

Jeanneau NC 37 (Франція)
Довжина 11,15 м, ширина 3,74 м, вага 5925 кг, потужність мотора — до 400 к.с., категорія по СЕ — В10.
Цей катер проектувався для акваторій, де сонечка явно більше — тому і кокпіт відкритий, і люк над салоном менший, ніж у “норвега”. Зате місткіші “пляж” та солярій на кормі, а також цікавіше розпланований підпалубний простір: у дійсно величезному “складі” за потреби можна обладнати третю каюту, а душова кабіна винесена із вбиральні в окреме приміщення. У чому моделі подібні, так це у “ємності” кают-компанії: на NC 37 обідні групи салону і кокпіту можна об‘єднати в одну “банкетну”. Французький круїзер економічніший: максимальна швидкість лише 30 вузлів.

Parker 790 Explorer (Польща)
Довжина 7,85 м, ширина 2,8 м, вага (без двигуна) 2500 кг, потужність мотора — до 300 к.с., категорія по СЕ — В8.
Parker нового покоління — з двоступінчатими поперечними реданами і поглибленим V. Випробувачі відзначили чудову морехідність 790 Explorer і його швидкохідність — до 48 вузлів. Кабіна — пілот-хаус і одночасно салон з камбузом та обіднім гарнітуром. Софт-топ дозволяє відкривати кабіну природі. В носі — спальня та туалет. Спинка кормового дивана перекидається вперед — тепер можна сидіти з вудочками обличчям до корми.

Marian M800 (Австрія)
Довжина 7,9 м, ширина 2,5 м, вага 1300 кг, потужність мотора — до 150 КВт, категорія по СЕ — D.
Щиро кажучи, цей катер не зовсім відповідає вимогам “сімейної” категорії. Комфортний і захищений кокпіт з м‘якими сидіннями зовсім не має камбуза, спального приміщення і туалету. Отже, судно лише для недовгих денних прогулянок із зупинками (попляжитись, наприклад). Але ми (жюрі) не могли не відзначити якісно новий крок у освоєнні електротяги: “чистий” (без ДВЗ) електрохід здатен досить довго глісувати на 34 вузлах.

Sealine C 390 (Німеччина)
Довжина 11,99 м, ширина 3,85 м, вага 10520 кг, потужність мотора — до 760 к.с., категорія по СЕ — В10.
Яхти цього бренду завжди були практичні, але таким же був і дизайн. Нова модель явно змінить цей стереотип — C 390 дійсно елегантний. І з функціональністю тут все гаразд: трансформенний диван у кокпіті, бічний (капітанський) вихід з кабіни, хардтоп і софт-топ великої площі, трансформерне пасажирське крісло салону, великий камбуз, зручні каюти… І сучасний тренд: вікна максимальної площі — салон залитий денним світлом. Гранична швидкість — до 34 вузлів.

Best for Fun
По суті, це “іграшки для дорослих”, швидкісні і драйвові. Вони однаково зручні для катання “з вітерцем” чи буксировки воднолижника/бордера. Підсилюють враження стильність і “вау”-дизайн.

Beneteau Flyer 8 Sundeck (Франція)
Довжина 8,10 м, ширина 2,5 м, вага (без двигуна) 2129 кг, потужність мотора — до 350 к.с., категорія по СЕ — С10.
Драйвовий уїкендер, на якому і “політати” в радість, і на якорі відпочити в задоволення. Просторий кокпіт з м‘якими сидіннями і трансформерним диваном, великі купальні площадки, зручний стерновий пост, солярій на носовій палубі. А для ночівлі — компактна носова каютка з ізольованою вбиральнею.

Frauscher 1414 Demon Air (Австрія)
Довжина 13,91 м, ширина 3,90 м, вага 9000 кг, потужність мотора — до 1040 к.с., категорія по СЕ — С12.
“Судно-емоція”, яке, без сумніву, будуть проводжати поглядом. Frauscher традиційно акцентує на футуристичному дизайні та висококласному виконанні. Флагманська модель — все той же центр-консольник з глибокими кокпітами і парою кормових шезлонгів. Від сонця захищає стильний карбоновий хардтоп. Солідний розмір корпуса дозволив обладнати під палубою дві двоспальні каюти і вбиральню. Модель явно представницька, на борт можна запрошувати навіть короновану особу…

Greenline Neo (Словенія)
Довжина 10,99 м, ширина 3,39 м, вага 4850 кг, потужність мотора — до 600 к.с., категорія по СЕ — С.
Чесно кажучи, не певен, що цьому судну місце в категорії Best for Fun — це вочевидь сімейний уїкендер, як на мене. З просторим кокпітом-салоном у кормі та зручним кокпітом-солярієм на носі. З камбузом, ізольованою вбиральнею і двоспальною каютою. А “родзинка” проекту — в широті вибору конфігурацій. Neo може бути відкритим, з хардтопом чи повноцінною кабіною. Кокпіти також “меблюються” по-різному. А ще Neo здатен комплектуватись підвісними двигунами чи електроприводом (тобто, взагалі без ДВЗ на борту).

Pardo 50 (Італія)
Довжина 16,25 м, ширина 4,95 м, потужність мотора — до 1200 к.с., категорія по СЕ — 12A/16B/20C.
Судна такого типу дуже популярні, приміром, на Сардинії — адже вони якнайкраще підходять для італійського способу відпочинку: швидко дістатися до гарного пляжу, красиво там постояти, а надвечір швидко назад — в ресторан… Просторі кокпіти, широкі проходи, розлогі солярії, місткі обідні групи, повноцінний камбуз, захист від сонця — все це є на Pardo 50. А вирішили заночувати у бухті — під палубою є комфортна каюта на двох. Виглядає стильно, виконано люксово.

Zodiac Medline 7.5 (Франція)
Довжина 7,43 м, ширина 2,90 м, вага (без двигуна) 1150 кг, потужність мотора — до 250 к.с., категорія по СЕ — С.
Цей стильний RIB — відверта “запальничка” для любителів “політати” або побуксирувати лижника/бордера. Випробувачі відзначили його чудову морехідність і динамічні показники. На стоянці будуть достойно оцінені обідня група на кормі і солярій на носі. Верф пропонує широку палітру забарвлень як балону, так і сидінь/матраців — естетам сподобається.

Best for Travel
Це наша “топ”-категорія — судна для багатоденних круїзів, з усім необхідним для постійного комфортного життя на борту. Їхня морехідність має дозволяти морські переходи навіть за поганої погоди. Вельми актуальна також висока автономність.

Fountaine Pajot MY 40 (Франція)
Довжина 12,91 м, ширина 5,96 м, вага 14000 кг, потужність мотора — до 2х370 к.с.
Вважаю, що поява у Travel-категорії зразу трьох катамаранів — це тренд. Все більше людей гідно оцінюють неабияку остійність, плавний хід та нечувані для “моно” площі палуби та флайбриджа.
У Fountaine Pajot величезний досвід створення моторних катамаранів, а тест “молодшої” моделі “Фарватер” уже публікував (у №4/2015). MY 40 вигідно вирізняється розміром флайбриджа, а також інноваційним плануванням спальних приміщень. А іще модель вразила випробувачів ходовими характеристиками.

Bali 4.3 MY (Франція)
Довжина 13,10 м, ширина 7,12 м, вага 13500 кг, потужність мотора — від 2х250 к.с.
Вітрильний варіант конкретної моделі я всебічно випробував (“Фарватер” №2-3/2017) — різниця лише на флайбриджі. Особливості катамарана: трансформерний салон/кокпіт, носовий кокпіт/солярій, широченне вікно у вітровому склі (вентиляція) і повнорозмірний дводверний холодильник.

Prestige 590 (Франція)
Довжина 18,70 м, ширина 4,84 м, вага 19500 кг, потужність мотора — до 1200 к.с., категорія по СЕ — B12/C14.
Новий флайбриджний флагман верфі орієнтований саме на сімейні відпочинок і мандрівки — це дача і круїзер в одному корпусі. Детальний тест-драйв — у “Фарватері”; №2-3/2019.

Silent Yachts 55 (Австрія)
Довжина 16,70 м, ширина 8,46 м, вага 19000 кг, потужність мотора — до 2х250 КВт, категорія по СЕ — А.
У цього катамарана — цікаве планування кают (особливо апартаментів власника) і добротне виконання. Але в першу чергу він вирізняється необмеженою (!) ходовою автономністю: це електрохід, батареї якого постійно заряджаються від сонячних батарей. Інженери запевняють, що навіть в океанському переході за хмарної погоди зарядного струму вистачатиме. Ось воно, екологічне майбутнє!


Переможці в кожній категорії будуть названі в Берліні 21 листопада (www.bestofboats.com).

Богдан ПАРФЕНЮК.